Despre carte

În contextul aplicării noilor programe de limba și literatura română, centrate pe formarea la elevi a competențelor specifice – competențe derivate din cele generale și circumscrise celor opt competențe-cheie prevăzute de Cadrul Comun European de Referință pentru Limbi -, o lucrare de tipul celei de față are rolul de a-l orienta atât pe profesor, cât și pe elevul din clasele V-VIII în activitatea de predare-învățare-evaluare. Ea pleacă de la premisa că limba și literatura română în învățământul preuniversitar trebuie predată și însușită că o disciplină de cultură generală, al cărei studiu nu are ca finalitate specializarea filologică a elevilor, ci construirea competenței de comunicare și a competenței culturale a acestora, alfabetizarea lor funcțională în domeniu, fără a-i conduce către abstracțiunile teoretice din aria academică.
Lucrarea oferă, în primul rând elevilor, prin varietatea exercițiilor propuse, o perspectivă pragmatică de abordare a cunoștințelor în procesul de învățare, prin implicarea conștientă și activă în dobândirea unei competențe reale de comunicare în limba română, atât a elevilor din școlile cu predare în această limbă, cât și a celor din școlile cu predare în limbile minorităților naționale.

MINA-MARIA RUSU