DICȚIONAR PRAXIOLOGIC DE PEDAGOGIE. VOLUMUL III: I-L

DICȚIONAR PRAXIOLOGIC DE PEDAGOGIE. VOLUMUL III: I-L

40.00 lei 32.00 lei

Detalii carte

Autori:;;
Domeniu:Educațional
Colecție:
Dată apariție: 11-2017
Nr. pagini: 384
Format: 16.5x23.5
ISBN: 978-973-47-2212-9/978-973-47-2479-6
Ediția: I
Nr. Volume: I

Categorii: ,

Descriere

Dicţionarul praxiologic de pedagogie este prima sinteză de acest tip apărută în România, elaborată în mai multe volume, care îşi propune definirea în termeni operaţionali, din perspective ştiinţifice multiple, a conceptelor şi sintagmelor pedagogice relevante în prezent în studiul ştiinţelor educaţiei şi cu aplicabilitate în învăţământul preuniversitar, prin realizarea unui inventar pragmatic al semnificaţiilor educaţionale ale acestora.

Lucrarea se adresează deopotrivă studenţilor şi profesorilor, precum şi tuturor celor interesaţi de actul educaţional.

Utilitatea dicţionarului este întregită prin conceperea unui set de aplicaţii generale cu valenţe formative, pentru diferite concepte şi sintagme, care pot fi realizate individual sau în grup.

Pentru sprijinirea demersurilor informative ale cititorilor, la finalul fiecărei grupări de cuvinte/sintagme care încep cu o anumită literă, se prezintă o listă bibliografică, ce reuneşte titluri de lucrări pedagogice şi site-uri cu resurse pedagogice, curriculare, legislative (în vigoare la data elaborării dicţionarului) etc., care fundamentează problematicile vizate prin termenii explicitaţi.

Autorii

Despre autor

BOCOS Musata-Dacia

Profesor univ. dr. la Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei a Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca. Este conducător de doctorat în domeniul „Ştiinţe ale educaţiei”, în cadrul Şcolii Doctorale „Educaţie, Reflecţie, Dezvoltare” a aceleiaşi universităţi. 
S-a născut la 31 august 1968, în oraşul Ocna Mureş, judeţul Alba. 

Principalele domenii ştiinţifice abordate sunt: teoria curriculumului, managementul curricular, didactica generală, didactica disciplinelor pedagogice, cercetarea pedagogică. În general, lucrările sale pot fi valorificate prin receptare activă, interactivă şi critică, prin implicare autentică în decodificarea textului şi metatextului. Prin structurare, prin tipul discursului, adesea interogativ şi reflexiv, prin ilustrările şi comentariile didactice, lucrările sale se constituie în îndrumare bibliografice utile practicienilor şi teoreticienilor din domeniul ştiinţelor educaţiei, formatorilor, cadrelor didactice de la toate nivelurile învăţământului, studenţilor şi elevilor.

RADUT-TACIU Ramona

Născută la data de 25 mai 1971, în Deva, judeţul Hunedoara, în familia părinţilor Ioan şi Valeria Taciu. 
    
Parcurge şcolarizarea obligatorie în oraşul natal, încheind-o cu pregătire de factură pedagogică, motiv pentru care se încadrează în anul 1988 ca învăţătoare la Şcoala Generală nr. 6 din acelaşi oraş.
    
Odată cu redeschiderea în centrul universitar clujan a Pedagogiei ca specializare de nivel academic, urmează Facultatea de Istorie şi Filosofie a Universităţii Babeş-Bolyai. Imediat după absolvirea Facultăţii se încadrează ca preparator la Catedra de Pedagogie, iar în urmărul an se înmatriculează la studii doctorale, sub coordonarea prof. univ. dr. Miron Ionescu. Îşi continuă activitatea didactică începută în mediul preuniversitar şi începe activitatea ştiinţifică, de cercetare şi publicare, fiind cunoscute astăzi mai multe studii, articole, recenzii, cărţi, apărute la edituri de specialitate, atât din ţară, cât şi din străinătate.
    
În prezent, lector universitar doctor în cadrul Departamentului de Ştiinţe ale Educaţiei, de la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca, îşi continuă activitatea didactică şi ştiintifică din dorinţa de a duce mai departe o tradiţie de familie, marcantă pe linie paternă, în memoria celor ce au fost Victor Tkaci, prof. univ. dr. la Universitatea de Stat din Moldova, Facultatea de Biologie şi Pedologie, Chişinău şi Dumitru Teaci, acad. prof. univ. dr. ing. la Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară Bucureşti.

 

STAN Cornelia

S-a născut la 18 noiembrie 1967, în Suceviţa, judeţul Suceava.
A absolvit Liceul Pedagogic din Suceava, specializarea Filologie-istorie, urmând apoi cursurile Facultăţii de Istorie şi Filosofie, la Universitatea Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca, obţinând licenţa în specializările Filosofie şi Psihologie, în anul 1992.

Până în 2008 a fost profesor de Pedagogie şi Psihologie, la Colegiul Pedagogic “Gh. Lazăr” din Cluj-Napoca.
Are doctorat în Ştiinţele educaţiei, cu tema: Bariere şi blocaje în comunicarea didactică -  modalităţi de prevenire şi depăşire a acestora.
În prezent lector la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Departamentul Ştiinţe ale educaţiei, U.B.B. Cluj-Napoca.

Recenzii

Nu există încă recenzii.

Fii primul care adaugi o recenzie la „DICȚIONAR PRAXIOLOGIC DE PEDAGOGIE. VOLUMUL III: I-L”

Centrul de preferințe pentru confidențialitate

Absolut necesare

Aceste cookie-uri sunt esențiale site-ului nostru pentru a-și îndeplini funcțiile de bază. Acestea includ cele necesare pentru a permite utilizatorilor înregistrați să se autentifice și să execute funcții legate de cont.

wordpress_test_cookie, wordpress_{hash}, wordpress_logged_in_{hash}, wp-settings-{user_id}, wp_sharing_{id}, plationline.ro

Analiză

Pentru a vă oferi o experiență mai bună în utilizarea site-ului nostru, cât și pentru rapoarte de analiză a vizitelor și utilizării site-ului.

google-analytics.com