Valerian Sava este, probabil, cel mai experimentat istoric de film pe care-l avem, cel mai combativ şi mai implicat dintre criticii de film. Ca şi precedentele volume, şi acesta pune în scenă o analiză rafinată care ridică acribia chestionării detaliului semnificativ la puterea sintezei, analiza care configureaza peisajul convulsionat-seismic al unei cinematografii a tranziţiei.
Volumul de faţă ne prezintă ceva în plus: o radiografie a genezei şi maturizării Noului Cinema Românesc şi, totodata, prima istorie filmică a Noului Val, moment augural marcat de tensiuni puternice, de reactivitaţi piezişe şi meschine din partea unui establishment degradat şi falimentar.
O istorie subiectivă a tranziţei filmice instituie o vedere panoramică asupra fenomenului cinematografic, asociind vederea în secţiune obtinută sub lupa unui iscusit anatomopatolog cu analiza de sistem a unui mare maestru al jocului de şah. Angelo MITCHIEVICI
Valerian Sava este, probabil, cel mai experimentat istoric de film pe care-l avem, cel mai combativ şi mai implicat dintre criticii de film. Ca şi precedentele volume, şi acesta pune în scenă o analiză rafinată care ridică acribia chestionării detaliului semnificativ la puterea sintezei, analiza care configureaza peisajul convulsionat-seismic al unei cinematografii a tranziţiei.
Volumul de faţă ne prezintă ceva în plus: o radiografie a genezei şi maturizării Noului Cinema Românesc şi, totodata, prima istorie filmică a Noului Val, moment augural marcat de tensiuni puternice, de reactivitaţi piezişe şi meschine din partea unui establishment degradat şi falimentar.
O istorie subiectivă a tranziţei filmice instituie o vedere panoramică asupra fenomenului cinematografic, asociind vederea în secţiune obtinută sub lupa unui iscusit anatomopatolog cu analiza de sistem a unui mare maestru al jocului de şah. Angelo MITCHIEVICI