Lider incontestabil al grupului de scriitori reuniţi în jurul revistei Tel Quel, romancier, teoretician şi eseist de marcă al literaturii franceze contemporane, Philippe Sollers propune prin această carte în primul rând un roman al memoriei şi o perspectivă narativă accentuat subiectivă. Prin personajul Joan, o jurnalistă de 22 de ani, Portretul jucătorului devine şi expresia confruntării crude şi în acelaşi timp comice dintre două generaţii, cea de la `68 şi cea de după `68: totul se schimbă, moravuri, repere, limbaj. Însă personajul central, discret şi subversiv, este o tânără de 28 de ani, Sophie, doctoriţă la Geneva. Întâlnirea ei cu naratorul face ca povestirea să gliseze într-o experienţă erotică singulară, detaliat prezentată, unde comunicarea este exclusiv fizică, erotismul verbal fiind împins aproape de ultimele limite.
Lider incontestabil al grupului de scriitori reuniţi în jurul revistei Tel Quel, romancier, teoretician şi eseist de marcă al literaturii franceze contemporane, Philippe Sollers propune prin această carte în primul rând un roman al memoriei şi o perspectivă narativă accentuat subiectivă. Prin personajul Joan, o jurnalistă de 22 de ani, Portretul jucătorului devine şi expresia confruntării crude şi în acelaşi timp comice dintre două generaţii, cea de la `68 şi cea de după `68: totul se schimbă, moravuri, repere, limbaj. Însă personajul central, discret şi subversiv, este o tânără de 28 de ani, Sophie, doctoriţă la Geneva. Întâlnirea ei cu naratorul face ca povestirea să gliseze într-o experienţă erotică singulară, detaliat prezentată, unde comunicarea este exclusiv fizică, erotismul verbal fiind împins aproape de ultimele limite.