ADAUGĂ ÎN COȘ
„La începutul anului, când lansam numărul 1/2025 al revistei Repere curriculare actuale, nimeni nu bănuia cât de provocatoare avea să devină, pentru mediul școlar, perioada următoare, din iunie până în noiembrie, când, iată, lansăm un nou număr al revistei. În acest interval, echipa și comunitatea coagulată în jurul platformei Repere curriculare actuale au continuat dezbaterea despre rolul profesorului și al școlii astăzi, când provocările cărora trebuie să le facă față cei implicați în învățământ sunt din ce în ce mai diverse și mai surprinzătoare. Întâlnirile cu profesorii, care au avut loc la București și la Chișinău, ne-au confirmat nevoia de a dezvolta proiectul. E limpede că, la nivel societal, percepția asupra valorilor și a reperelor în educație s-a metamorfozat, noua realitate de la catedră nefiind pe deplin înțeleasă.
Astfel, și în acest număr al revistei Repere veți găsi interviuri, eseuri, recenzii care oferă niște ferestre autentice către felul în care arată astăzi sistemul de învățământ din România. Tematica numărului este performanța: i-am invitat pe colaboratorii noștri să ne împărtășească din experiența lor, fie ea de elevi olimpici sau medaliați la concursuri internaționale, de părinți, de mentori sau de profesori. A rezultat o imagine variată, cu multe perspective despre rolul fiecăruia dintre actorii implicați în obținerea reușitei școlare, a împlinirii nu doar academice și vocaționale a tinerilor, ci mai ales a împlinirii lor umane.”
Cătălina Bălan
„La începutul anului, când lansam numărul 1/2025 al revistei Repere curriculare actuale, nimeni nu bănuia cât de provocatoare avea să devină, pentru mediul școlar, perioada următoare, din iunie până în noiembrie, când, iată, lansăm un nou număr al revistei. În acest interval, echipa și comunitatea coagulată în jurul platformei Repere curriculare actuale au continuat dezbaterea despre rolul profesorului și al școlii astăzi, când provocările cărora trebuie să le facă față cei implicați în învățământ sunt din ce în ce mai diverse și mai surprinzătoare. Întâlnirile cu profesorii, care au avut loc la București și la Chișinău, ne-au confirmat nevoia de a dezvolta proiectul. E limpede că, la nivel societal, percepția asupra valorilor și a reperelor în educație s-a metamorfozat, noua realitate de la catedră nefiind pe deplin înțeleasă.
Astfel, și în acest număr al revistei Repere veți găsi interviuri, eseuri, recenzii care oferă niște ferestre autentice către felul în care arată astăzi sistemul de învățământ din România. Tematica numărului este performanța: i-am invitat pe colaboratorii noștri să ne împărtășească din experiența lor, fie ea de elevi olimpici sau medaliați la concursuri internaționale, de părinți, de mentori sau de profesori. A rezultat o imagine variată, cu multe perspective despre rolul fiecăruia dintre actorii implicați în obținerea reușitei școlare, a împlinirii nu doar academice și vocaționale a tinerilor, ci mai ales a împlinirii lor umane.”
Cătălina Bălan