OPERA DESCHISĂ

OPERA DESCHISĂ

28.00 lei 23.80 lei

Stoc epuizat

Despre carte

Autor:
Domeniu:Nonficțiune
Colecție:
Dată apariție: 2006-10-24
Nr. pagini: 282
Format: 14 x 20
ISBN: 973-697-769-2 / 978-973-697-769-5
Nr. Volume: 1

Categorii: ,

Stoc epuizat

Descriere

În funcţie de eficienţa sa ca model de descriere unitară, opera deschisă poate defini gradul de omogenitate al unei culturi la un moment dat, poate deveni măsura suplă şi cuprinzătoare a integrării tradiţiei în spiritul culturii actuale şi poate permite considerarea tuturor manifestărilor unei culturi dintr-o perspectivă constantă şi generoasă care să-i evidenţieze varietatea şi unitatea. Opera deschisă creează perspective, nu instituie ierarhii; după cum precizează Eco, ea nu implică aprecieri axiologice. Simplul fapt că o operă realizează o poetică programatic deschisă nu decide întru nimic asupra valorii ei intrinsece. Estetica lui Eco exclude de la bun început apriorismele de acest fel, întrucat categoria elaborată de el indică modul în care problemele estetice sunt individuate, nu cel în care sunt rezolvate. (Cornel Mihai Ionescu)

Despre autor

ECO Umberto

Semiotician, teoretician al literaturii. De asemenea, romancier.
S-a nascut la 5 ianuarie 1932 in Alessandria, un orasel din provincia Piedmont. A inceput sa studieze Dreptul la Universitatea din Torino, abandonand pentru a continua cu studii de filosofie medievala si literatura. In 1954 a obIinut doctoratul in filosofie cu o teza despre Toma d`Aquino. Din 1954 pana in 1959 a lucrat la televiziunea italiana de stat, RAI, ca redactor de programe culturale. Intre 1959-1975, a fost redactor principal la Casa Editrice Bompiani din Milano. Din 1959, a colaborat la Il Verri, o revista de avangarda si experiment. Multi dintre colaboratorii revistei vor forma mai tarziu "Grupul 63", autointitulat "I Novissimi". Cariera universitara a autorului incepe in 1961 cand i se acorda titlul de Libero Docente in estetica. In 1965 a fost numit profesor de comunicare vizuala la Universitatea din Florenta, iar in 1966 a devenit profesor de semiotica la Politehnica din Milano. Din 1971, este profesor de semiotica la cea mai veche universitate din Europa, Universitatea din Bologna. A fost visiting professor la Northwestern University (1972), UC - San Diego (1975), New York University (1976), Yale University (1977, 1980, 1981), Columbia University (1978, 1984) si professeur strangere la College de France, Paris (1992-1993) si la Ecole Normale Superieure, Paris (1996). In prezent, este profesor de semiotica la Universitatea din Bologna, unde conduce Programul de Comunicari Stiintifice fiind si presedintele Scolii Superioare de Studii Umaniste. Detine o rubrica saptamanala de opinii in L`Espresso.
A debutat in 1956 cu volumul Il problema estetico in San Tommaso (ed. a II-a revizuita, 1970).
A mai publicat volumele: Sviluppo dell`estetica medievale (1959); Opera aperta (Opera deschisa, 1962, trad. rom. de Cornel Mihai Ionescu, Editura Paralela 45, 2002); Diario minimo (1963, ed. a II-a revizuita, 1975); Apocalittici e integrati (1964, ed. a II-a revizuita, 1977); Appunti per una semiologia delle comunicazioni (1967); La struttura assente (1968, ultima ed. revizuita, 1983); La definizione dell`arte (1968); Le forme del contenuto (1971); Il segno (1971); Il costume di casa (1973); Beato di Li?bana (1973); Trattato di semiotica generale (1975); A Theory of Semiotics (1976); Il superuomo di massa (1976, ed. a II-a revizuita, 1978); Dalla periferia dell`impero (1977); Come si fa una tesi di laurea (Cum se face o teza de licenta, 1977, trad. rom. de Stefania Mincu, 2001); The Role of the Reader (1979); Lector in fabula (1979); Il nome de la rosa (Numele trandafirului, 1980, roman, trad, rom. de Florin Chiritescu, 1984); Postille al nome della rosa (1983); Semiotica e filosofia del linguaggio (1984); Conceito de texto (1984); Sugli specchi e altri saggi (1985); Il pendolo di Foucault (roman, 1988); Lo strano caso della Hanau 1609 (1989); I limiti dell'interpretatione (Limitele interpretarii, 1990, trad. rom. Stefania Mincu si Marin Mincu, 1991); Stelle e stellette (1991); Il secondo diario minimo (1992); Interpretation and Overinterpretation (1992); La ricerca della lingua perfetta nella cultura europea (Pe urmele limbii perfecte in cultura europeana, 1993, trad. rom. de Daniela Bucsa, 1996); Apocalypse Postponed (1994); Six Walks in the Fictional Woods (1994); L?isola del giorno prima (Insula din ziua de ieri, 1994, roman, trad. rom. de Stefania Mincu si Marin Mincu, 1995); In cosa crede chi non crede? (1996); Neue Streichholzbriefe (1997); Cinque scritti morali (1997); Kant e l`ornitorinco (Kant si ornitorincul, 1997, trad. rom de Stefania Mincu, 2001); Talking of Joyce (with Liberato Santoro) (1998); Gesammelte Streichholbriefe (1998); Serendipities. Language and Lunacy (1998); Tra menzogna e ironia (1998); Baudolino (2000).
Cartile sale au fost traduse in numeroase limbi.
Este Doctor Honoris Causa al unor universitati din Statele Unite ale Americii, Franta, Germania, Marea Britanie, Spania, Danemarca, Belgia, Grecia, Israel, Argentina, Bulgaria, Polonia, Estonia, Rusia si laureat al mai multor premii in propria tara si in strainatate.

Recenzii

Nu există încă recenzii.

Fii primul care adaugi o recenzie la „OPERA DESCHISĂ”

Centrul de preferințe pentru confidențialitate

Absolut necesare

Aceste cookie-uri sunt esențiale site-ului nostru pentru a-și îndeplini funcțiile de bază. Acestea includ cele necesare pentru a permite utilizatorilor înregistrați să se autentifice și să execute funcții legate de cont.

wordpress_test_cookie, wordpress_{hash}, wordpress_logged_in_{hash}, wp-settings-{user_id}, wp_sharing_{id}, plationline.ro

Analiză

Pentru a vă oferi o experiență mai bună în utilizarea site-ului nostru, cât și pentru rapoarte de analiză a vizitelor și utilizării site-ului.

google-analytics.com