Descriere
Mariana Codruţ are tendinţa de a-şi depăşi propriile-i drame şi de a transcende conjuncturalul. Limbajul /ei/ este al poeziei mari dintotdeauna, neputînd fi încadrat în nici o generaţie sau direcţie estetică.
Angela Marinescu
Pentru Mariana Codruț, poezia e totul: tensiune, visceralitate, adevăr, morală. E, de fapt, un mod de a trăi, pe viață și pe moarte. Sunt, de altfel, temele acestui splendid volum, adunate sub semnul unei arte exigente, care cere angajament existențial total, fără a garanta nimic. Prin pulsul nu poate fi minimalist, Mariana Codruț dă o carte extraordinară, una dintre cele mai puternice produse de generația sa. Devine evident faptul că ne aflăm în fața unei autoare discrete, dar cu o personalitate frapantă, care poate tulbura toate ierarhiile poeziei din ultimele decenii.
Bogdan Crețu
Despre autor
Mariana Codruţ (n. 1 nov. 1956) este absolventă a Facultăţii de Filologie, Universitatea „Al.I. Cuza” din Iaşi. Trăieşte în Iaşi. A publicat mai multe volume de poezie, printre care Măceşul din magazia de lemne (debut, Junimea, 1982), Tabieturile nopţii de vară (Cartea Românească, 1989), Existenţă acută (CR, 1994), Hiatus (Paralela 45, 2015). De asemenea, semnează trei cărţi de proză publicate de Polirom, debutînd cu romanul Casa cu storuri galbene (1997), una de publicistică, Românul imparţial (Dacia XXI, 2011) şi traducerea lucrării lui J. Piaget, Reprezentarea lumii la copil (Cartier, 2005). Cărţile ei au fost nominalizate la diverse premii, unele au fost premiate. Autoarea e prezentă în cîteva antologii (printre ele: 111 cele mai frumoase poezii de dragoste din literatura română, Nemira, 2017, coord. Marius Chivu & Radu Vancu, Gefährliche Serpentinen. Rumänische Lyrik der Gegenwart, Druckhaus Galrev, 1998, coord. Dieter Schlesak, Einladung nach Rumänien: Klassische und moderne Erzählungen, Noack & Block, 2016, coord. Elsa Lüder).
Recenzii
Nu există încă recenzii.