Conceput într-o progresie care să reflecte dinamica celor patru ani de studiu, auxiliarul pentru clasa a XII-a din conceptul educațional ROMÂNA CA LA CARTE a fost gândit sub forma unui corolar ce întregește această serie, contribuind atât la formarea profilului absolventului de liceu aflat în pragul bacalaureatului, cât și la consolidarea competențelor, a valorilor și a atitudinilor dobândite în anii de școală. Din perspectiva reconfigurărilor de paradigmă pe care le traversează nu doar sistemul actual de educație, ci și societatea, în genere, disciplina limba și literatura română trebuie să rămână un reper fundamental în asimilarea achizițiilor culturale ale tinerilor, dar și oglindă a valorilor identitare care îi definesc.
Cu o structură standard, volumul se deschide cu o evaluare inițială, fiind organizat în cinci unități de învățare, înțelese ca reflex didactic al programei școlare de limba și literatura română pentru clasa a XII-a: 1. Perioada interbelică. Simbolismul; 2. Poezia interbelică. Modernismul; 3. Perioada interbelică. Tradiționalismul; 4. Perioada postbelică. Poezia. Teatrul; 5. Perioada postbelică. Romanul. Tabloul intern al fiecărei unități articulează patru domenii de conținut, Lectură, Comunicare orală și scrisă, Interculturalitate, Redactare, gândite ca un aparat metodologic eficient, pentru elev și profesor, incitant prin strategii ludice, prin deschideri către alte domenii, studii de caz, dezbateri sau investigații ce facilitează aprofundări și extinderi în funcție de particularitățile fiecărui colectiv și chiar ale fiecărui utilizator în parte.
Conceput într-o progresie care să reflecte dinamica celor patru ani de studiu, auxiliarul pentru clasa a XII-a din conceptul educațional ROMÂNA CA LA CARTE a fost gândit sub forma unui corolar ce întregește această serie, contribuind atât la formarea profilului absolventului de liceu aflat în pragul bacalaureatului, cât și la consolidarea competențelor, a valorilor și a atitudinilor dobândite în anii de școală. Din perspectiva reconfigurărilor de paradigmă pe care le traversează nu doar sistemul actual de educație, ci și societatea, în genere, disciplina limba și literatura română trebuie să rămână un reper fundamental în asimilarea achizițiilor culturale ale tinerilor, dar și oglindă a valorilor identitare care îi definesc.
Cu o structură standard, volumul se deschide cu o evaluare inițială, fiind organizat în cinci unități de învățare, înțelese ca reflex didactic al programei școlare de limba și literatura română pentru clasa a XII-a: 1. Perioada interbelică. Simbolismul; 2. Poezia interbelică. Modernismul; 3. Perioada interbelică. Tradiționalismul; 4. Perioada postbelică. Poezia. Teatrul; 5. Perioada postbelică. Romanul. Tabloul intern al fiecărei unități articulează patru domenii de conținut, Lectură, Comunicare orală și scrisă, Interculturalitate, Redactare, gândite ca un aparat metodologic eficient, pentru elev și profesor, incitant prin strategii ludice, prin deschideri către alte domenii, studii de caz, dezbateri sau investigații ce facilitează aprofundări și extinderi în funcție de particularitățile fiecărui colectiv și chiar ale fiecărui utilizator în parte.